مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 08:002023-12-10پزشكي

خبر خوب| عمل موفق تومور کلیه دختر 9 ساله توسط پزشک گیلانی


یک جراح فوق تخصص کودکان در گیلان برای اولین بار توانست تومور ویلمز را پس از 6 ساعت از کلیه یک دختر 9 ساله با موفقیت خارج کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، به نظر می رسد بیماری ها امروزه گسترش یافته باشند درحالی که پیشرفت علمی و دستیابی محققان به علوم و فنون جدید یکی از راه های کشف بیماری های ناشناخته است.

  امروزه انواع سرطان ها در سراسر جهان، جان میلیون ها انسان را به خطر انداخته اند و اگر به موقع شناسایی و درمان نشوند، بدون شک انسان را از پا درمی آورند.

  یکی از راه های درمان سرطان ها در کنار استقرار تجهیزات پزشکی، وجود پزشکان خبره و سرمایه های انسانی متخصص و متبهر ارزشمند است که خوشبختانه وجود این سرمایه ها در ایران و استان گیلان کم نیستند و در هر زمینه و فنی، شماری از آن ها وجود دارد.

  تومور ویلمز یا نفروبلاستوما، نوعی سرطان دوران کودکی است که از کلیه ها شروع می شود.

این بیماری شایع ترین نوع سرطان کلیه در کودکان است و به اذعان منابع پزشکی، حدود 9 مورد از 10 سرطان کلیه در کودکان، تومورهای ویلمز هستند.

  خوشبختانه در کنار انواع درمان سرطان ها در استان گیلان، روزهای اخیر یک کودک مبتلا به سرطان کلیه نیز توسط پزشک حاذق جراح گیلانی درمان شد و به حیات عادی برگشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب| عمل موفق تومور کلیه دختر 9 ساله توسط پزشک گیلانی

خبر خوب| عمل موفق تومور کلیه دختر 9 ساله توسط پزشک گیلانی